Reisverslag dinsdag 17 juni 2014 - Reisverslag uit Borås, Zweden van hans heekeren - WaarBenJij.nu Reisverslag dinsdag 17 juni 2014 - Reisverslag uit Borås, Zweden van hans heekeren - WaarBenJij.nu

Reisverslag dinsdag 17 juni 2014

Door: Hansies

Blijf op de hoogte en volg hans

20 Juni 2014 | Zweden, Borås

Lekker uitgeslapen en naa het ontbijt nog even naar de supermarkt voor brood en andere spulletjes. Het eten in zweden is aanzienlijk goedkoper. We krijgen meer voor onze euro in Zweedse kronen. Bijvoorbeeld een broodje kost in zweden 2.40 euro en hier in Zweden krijg je er 5 voor. We zetten op de Garmin Boras in . Maar eerst gaan we naar een watermolen kijken, helaas de vakantie is hier nog niet begonnen dus niet open. Daarna naar de sluizen met een verval van 18 meter. Dat betekend een aantal sluizen achter elkaar. Kunnen alleen smalle boten in dus we hebben hier gekeken hoe twee meiden die voor sluiswachter speelde alles regelde. In Boras naar de Mac Donald eindelijk frites. We zagen in de Mac ook nog hoe onze zuiderburen de rode duivels wonnen van Algerije. Toen we door de stad liepen kwamen op een groot plein waar allemaal grote auto’s stonden, zoals Cadillac, echte Amerikanen. Die hadden we in Noorwegen ook al meer zien rijden . Maar hier stond een groot plein vol. En ook nog wat motoren. Daar de campingplaats door vrachtwagens in gebruik was , zijn doorgereden naar een camperplaats bij een privé iemand. We hadden gelezen dat je alleen in bezit moet zijn van speciaal pasje als je wilde kamperen op een camping. We dachten dat we de enigste gasten waren maar er stond een veld verder op nog en camper. Waren vriendelijke mensen die ons alles lieten zien. Kregen volgende week een motorclub uit Holland op bezoek. Daar we prachtig weer hadden we lekker in de zon een bakje koffie gedronken en een pilsje.

• 20 Juni 2014 - 17:15

Marjo Miek:

Hier bijna de langste dag en daar in Scandinavië nog steeds veel dingen gesloten ! Het seizoen komt daar wel laat op gang zeg