reisverslag maandag 19 mei 2014 - Reisverslag uit Porvoo, Finland van hans heekeren - WaarBenJij.nu reisverslag maandag 19 mei 2014 - Reisverslag uit Porvoo, Finland van hans heekeren - WaarBenJij.nu

reisverslag maandag 19 mei 2014

Door: hans en sies

Blijf op de hoogte en volg hans

22 Mei 2014 | Finland, Porvoo

Even 4 dagen onder gedoken gezeten en lekker vrij gekampeerd. Na wat flessen en bier ingeslagen te hebben zijn we vertrokken naar Helsinki Finland. Nog even wat goedkope diesel erin, want vanaf nu wordt alles duurder. We hebben nu tot Tallinn 3218 km gereden. Bij de boot stonden onze Italianen al te wachten. Bij het controleren van de papieren werd een topkoffer gemeten of hij in tarief ! of 2 viel. De boot op nadat alle vrachtwagens voor gingen. Met de lift naar bovendek en lekker in de zon. Op open zee naar binnen gegaan vanwege de harde wind. Ons lunch pakket gegeten en hans moest nog een koffie van 3.60 euro. We hebben de boot de haven van Helsinki binnen zien varen met de lift naar beneden, bleek de deur van het autodek defect. (gebeurd ons weer) Toen alles eraf was konden we naar de camper die er moeder ziel alleen stond. De man van de boot maakte nog excuses. De auto in Helsinki geparkeerd en de stad ingelopen. Het is een recht toe recht aan stad met heel veel winkels, vriendelijke mensen en een paar oude gebouwen. Naar de vvv gegaan daar nog de nodige spullen gescoord daar we weinig over Finland hebben. De zon scheen goed 26 graden en er lagen veel mensen op het gras te zonnen in de parken. Besloten om niet terug te gaan naar de stad, maar naar de camping gereden onderweg nog boodschappen gedaan. De camping kosten 31 euro dit was te duur voor ons. Na de goedkope landen die we gehad hadden. Door gereden naar Porvoo waar we op een parkeerplaats geslapen hebben samen met een Fin. Hans was erg moe en sliep tot half elf, Sies heeft last van haar arm, dus weer aan de stevige pillen.
Het was super benauwt en giga veel omweer en harde regen en de eerste regenboog gezien.