reisverslag zondag 11mei - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van hans heekeren - WaarBenJij.nu reisverslag zondag 11mei - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van hans heekeren - WaarBenJij.nu

reisverslag zondag 11mei

Door: hans en sies

Blijf op de hoogte en volg hans

11 Mei 2014 | Litouwen, Vilnius

De zon scheen vanmorgen dus vroeg eruit, en na een goed ontbijt vertrokken naar Vilnius op de fiets. Daar we dicht bij de radio toren zaten eerst daar na toe. Daar we kortste weg kozen moesten we dwars door een woonwijk, vieze flats en nog mensen die te diep in het glaasje hadden gekeken. En bovenal daar het stijgend was hebben we meer dan 100 treden gehad met de fiets. Sies onderweg nog gevallen.
Uiteindelijk bij de radiotoren genoten van het uitzicht over de stad.
Nog fotos gekeken van de vreedzame opstand in 1991 waar 7 mensen waren gedood daar tanks van de russen.(overheen gereden)
Daar het binnenwerk draaide hoefde we alleen maar te blijven staan en zagen alles aan ons voorbij komen.
Van hier uit zijn we de stad in gefietst eerst naar het KGB gebouw.
Dit gebouw is tijdens de Russische bezetting in gebruik geweest.
Het is echt gruwelijk wat je daar ziet en vooral in de kelders waar de gevangenissen waren. Ik kreeg er kippenvel van.
En toen naar het standbeeld van Frank Zappa, Zappa is hier nooit geweest maar toch een beeld. rara hoe kan dat.
De fiets neer gezet in de stad en verder te voet, eerst ergens geluncht.
De stad spreekt ons niet echt aan, veel souvenirs ook in krampjes op straat. Het was een wandeling met op onze weg kerken orthodoxste kerken zwarte Maria hoog boven de poort waar je stad binnen komt. In Uzupis een eigen staatje van kunstenaars opgericht door kunstenaars.
Waar wetteloosheid geld maar waar je gewoon parkeergeld moet betalen. Afgesloten bij MAC Donald met Frites ik blij.
Terug op de camping we zaten net nog te genieten van de zon slaat het weer om, regen en onweer. Wij zitten lekker droog in ons campertje.
Nog een oude man uit wenen ontmoet die de weg naar de bus wilde weten, we moeten denk ik nu ook aan het slechte weer geloven, de voorspellingen zijn niet veel goeds. we wachten af!

• 12 Mei 2014 - 07:10

Marjo Miek:

Ja Hans,

Je moet ook niet met weer gaan spotten !

Leuk om jullie verhalen te lezen

Goede reis verder

• 12 Mei 2014 - 07:10

Marjo Miek:

Nu op naar het werk; pfffffff

• 12 Mei 2014 - 08:57

Hans Hermans:

Sies niets opgelopen met de valpartij ?
    Wij zitten weer in Boxmeer en ook bij ons is het slecht weer ,

Geniet er verder van

• 12 Mei 2014 - 21:14

Emile En Riet:

Hoi Hans en Sies.

Als we alles lezen hebben jullie een druk programma.
    En niet alleen maar met de camper rijden maar ook fietsend de stad in.
    En heel veel cultuur snuiven.
    Wat heerlijk als je zo maar 8 weken weg kan.
    Ik hoop voor jullie dat het weer wat beter wordt.
    We genieten van jullie verhalen.

Groetjes Emile en Riet